Învață să te miști în FiveFingers

Învață să te miști în FiveFingers

Învață să te miști și să alergi în VIBRAM Five Fingers!

De la lansarea Vibram Five Fingers din 2006, conceptul de minimalism și funcționare minimalistă a dus la o dezbatere publică decurentă. ”Deci, cum ar trebui să facem acest lucru minimalist/„desculț”? Adevărul este că nu există o abordare corectă – este, probabil, mult mai complicat de atât.”, spuneau creatorii Vibram.

”Cu toate acestea, fiind unul dintre liderii proeminenți ai aceste mișcări, vrem să vă spunem exact cum funcționează Vibram. Noi credem că alergarea și mișcarea în pantofii Vibram Five Fingers ne poate face mai sănătoși, mai fericiți și mai conectați la propriul organism. Sperăm că următoarele informații vă vor ajuta să descoperiți cum puteți să exploatați în condiții de siguranță bucuria mișcărilor naturale.”

Purtarea Vibram Five Fingers pentru alergare, antrenamente de fitness, sporturi acvatice sau, pur și simplu, pentru a te distra, îți va face picioarele mai puternice și mai sănătoase în mod natural. Există multe cazuri în care ai nevoie de protecția și securitatea unui anumit tip de încălțări, dar Vibram Five Fingers va fi singura pereche de pantofi de care vei avea nevoie de acum înainte.

FiveFingers oferă o alternativă sănătoasă încălțămintei tradiționale. Iată ce trebuie să faci ca să te bucuri din plin de beneficiile lor:

• Ascultă-ți picioarele! Trecerea la Vibram FiveFingers de la pantofii tradiționali este o tranziție care poate dura un timp. Pentru unii, aceasta este o chestiune de săptămâni, pentru alții, poate fi o chestiune de luni de zile, un an, sau chiar mai mult. Totul depinde de tipul de activitate pe care o desfășori, de forța și experiența ta. În final, progresul își va fi meritat fiecare efort! Picioarele tale vor fi mai puternice și organismul tău mai dezvoltat. Răspunsul se află în biomecanica trupului și picioarelor tale și în nivelul de dezvoltare a mușchilor tăi. Doar ține minte: utilizarea FiveFingers în timpul activităților tale sportive va ajuta la dezvoltarea rezistenței și forței tale mai mult decât crezi. • Oprește-te imediat din activitatea sportivă dacă simți vreo durere sau înțepătură! Amintește-ți că o perioadă de adaptare este normală și orice disconfort ar trebui să dispară după o săptămână sau două de utilizare. Atunci când alergi în FiveFingers, uneori e posibil să simți o durere la contactul puternic cu solul sau atunci când pașii tăi sunt prea mari. • Oprește-te și lasă-ți corpul să se odihnească puțin dacă simți durere. Durerile musculare și oboseala sunt efecte normale, dar durerile de oase sau țesuturi moi pot fi un semnal de alarmă. • La început, asigură-te că ai cu tine și o pereche de pantofi obișnuiți de sport, în caz că purtarea FiveFingers te incomodează.

Pasul 1: Înțelegerea picioarelor tale

Vibram FiveFingers asistă forma și funcțiile naturale ale picioarelor tale. Înainte de a face trecerea la acești pantofi, este important să te familiarizezi cu mersul și antrenamentele desculț.

Picioarele tale au 53 de oase, 66 articulații, 40 de mușchi și sute de receptori senzoriali, tendoane și ligamente care formează mecanismul lor frumos. Totuși, mulți oameni consideră că este ceva „greșit” cu picioarele lor, că sunt prea mari, prea înguste, prea arcuite, prea plate etc și pantofii tradiționali au devenit un mod de „reparare” a acestor anomalii asumate. Ca și rezultat, picioarele au devenit un lucru ascuns iar noi am uitat să ne bucurăm de senzațiile minunate pe care le putem simți atunci când le explorăm în adevăratul sens al cuvântului.

Vibram FiveFingers sunt pantofii care „fac dreptate” în acest sens. Prin practicarea unor exerciții senzoriale vei descoperi vastul potențial al picioarelor tale și vei ajunge la o mai bună „înțelegere” cu ele.

Pasul 2: Încearcă diferite suprafețe

Mergi pe jos, simte, explorează. Picioarele tale vor determina ritmul progresului tău. Talpa subțire și flexibilă produsă de Vibram permite piciorului să fie mobil. Cele cinci degete sunt separate, astfel că fiecare pas în FiveFingers va fi o lecție de simțuri, temperatură și biomecanică.

Picioarele tale sunt excelente la colectarea informațiilor. Mii de receptori neurologici trimit informații valoroase creierului tău pentru a-i spune cum simte organismul tău aceste schimbări. Stimularea acestor receptori îmbunătățește echilibrul, crește circulația și îmbunătățește sănătatea generală a picioarelor tale.

• Începe prin practicarea unor exerciții senzoriale • Mergi pe jos pe suprafețe diferite

În urma purtării Vibram Five Fingers vei observa că picioarele tale încep să se adapteze instinctiv la diferitele suprafețe de sol. Experimentează exercițiile și mișcările pe iarbă, trotuar, pietre, nisip, suprafețe netede și dure.

Pasul 3: Programul de fitness Foot

Acum că ai început să te familiarizezi cu picioarele tale, probabil că ai observat că acestea sunt destul de slabe. Îți este greu să-ți controlezi degetele de la picioare?

Mersul desculț o perioadă mai îndelungată de timp îți face picioarele să se inflameze sau să doară? Pentru a trece de aceste „obstacole”, urmează antrenamentul de formare de două săptămâni!

Practică exercițiile de mai jos în 3 seturi a câte 20 de repetări, de 3-5 ori pe săptămână, timp de 14 zile. Îți vei simți picioarele obosite, dar nu vei mai simți durere. În cele din urmă, această serie de exerciții va face parte din rutina ta de încălzire.

1. Ridică vârfurile 2. Îndoaie talpa spre interior 3a. Întinde-ți talpa spre exterior 3b. Întinde-ți talpa spre interior 4a. Întinde-ți degetele 4b. Mișcă-ți degetele 5a. Fă o extensie a tălpii spre lateralul exterior 5b. Fă o extensie a tălpii spre lateralul interior 6a. Ridică un prosop de pe jos cu picioarele 6b. Mută prosopul de la un picior la altul